JOGOBLOG

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sedliak v meste, alebo To je dobre...

V týchto dňoch ma pracovne povinnosti zaviali na chvíľu mimo domova. Nebolo to ako posledne, na miesta kde líšky dávajú dobrú noc a kde sa človek cíti veľmi príjemne. Skôr naopak.Moja pracovná cesta tentoraz viedla priamo do nášho hlavného mesta - krásavice na Dunaji - do Bratislavy. Ako na potvoru - tak ako aj viac krát predtým pri cestách do Blavy - som doma na stole zabudol knižnú príručku Sedliak v meste.Poznáte to...-?Človek z vidieka je bez nej vo veľkomeste takého razenia - ako je Bratislava - úplne stratený.A zvlášť teraz, keď ...

V týchto dňoch ma pracovne povinnosti zaviali na chvíľu mimo domova. Nebolo to ako posledne, na miesta kde líšky dávajú dobrú noc a kde sa človek cíti veľmi príjemne. Skôr naopak.Moja pracovná cesta tentoraz viedla priamo do nášho hlavného mesta - krásavice na Dunaji - do Bratislavy.

Ako na potvoru - tak ako aj viac krát predtým pri cestách do Blavy - som doma na stole zabudol knižnú príručku Sedliak v meste.Poznáte to...-?Človek z vidieka je bez nej vo veľkomeste takého razenia - ako je Bratislava - úplne stratený.A zvlášť teraz, keď vyšlo nové- aktualizované vydanie publikácie Sedliak v meste po zavedení eura.

S kolegyňami sme v nervydrásajúcom horúcom predpoludní zamierili sa trocha schladiť.V centre mesta, len cez ulicu od historickej budovy Casíno  Reduta sme si sadli v jednej z kaviarní.Veľkú tržbu sme im tam veru urobiť nemohli, veď nás čakali dôležité skúšky.A tak obsluha priniesla len 2 krát džús a jeden čierny čaj.Krátko na to - keď sa čašníčka spýtala, že či ešte niečo prinesie som ju zrejme schladil v tom horúcom predpoludní slovami: "Už len účet..."Ten bol na miesto, kde sme sa nachádzali a na to čo sme vypili úplne priliehavý.

Tri eurá sedemdesiat centov.Zaplatil som päť eurovou bankovkou.Čašníčka odišla s ňou z ulice do útrob podniku a ja som medzitým rozmýšľal, že či som mal povedať

" Štyri"...

Nepovedal som.

Neviem ako vy, ale už som si nejak odvykol vravievať:"To je dobre..."Zdá sa však, že obsluhujúca dáma niečo také musela počuť.Pretože na stôl dopadol výdavok jedno euro.Moc ma to - ako sa vraví nešoklo, ani neprekvapilo. Iba trochu zarazilo. A vtedy som si uvedomil, že kde sa nachádzam a kde je tá moja zabudnutá príručka ...

MALÉ ZAMYSLENIE | stály odkaz

Komentáre

  1. pekné to sú mravy
    v našom hlavnom meste, len čo je pravda
    také veľkodzedzinské ...
    ešteže tam človek často nemusí ...
    publikované: 07.07.2009 10:06:38 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  2. mňa mnohí obviňujú
    že som moralista, ja myslím, že to ale nie je až také zlé - Ani s tým mojim moralizovaním a ani s tým, že by ľudstvo bolo nejaké moc nemravné. Toto bol len taký malý postreh zo života- nič zlé v tom nevidím...
    Možno len tá výška sprepitného je akási privysoká.Veď 9 korún by bolo aj medzi bratmi dosť :-)
    publikované: 07.07.2009 10:41:52 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Vieš, zlatko, ja som Blaváčka,
    ale do Reduty by som si nesadla....ja na to nemám...tak sa nediv. Príručka niele pre sedlákov v meste je v tom, že pitie a niečo na zahryznutie dostanem kúpiť aj v potravinách....je to lacnejšie, rýchlejšie a hlavne, nemusíš potom kydať na bratislavčanov, ktorí možno ani nimi niesú....:-))))
    publikované: 07.07.2009 11:01:38 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  4. sorry ak som sa niekoho dotkol
    ozaj som nechcel- bol to len postreh dňa - nič viac- už som to pred chvíľou písal.Nebolo to v Redute - ale cez ulicu krížom...ale to je jedno.
    Ked si prečítaš POZORNE príspevok ja som nekritizoval CENY v tom podniku, ale niečo úplne iné
    publikované: 07.07.2009 11:13:54 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. matahari.. si trošku mimo..
    a ten ton blavačky sa mi tiež nepozdáva..

    to znamena,že ked ja z východniarskej dediny pridem do hlavneho mesta, mam si nakupiť v potravinach cestoviny a variť ich niekde na namesti na otvorenom ohni?..

    čo ste vy tam?.. iní ludia?.. či automaticky zaokruhlujete ceny smerom nahor a ešte ste prekvapení,že to niekoho prekvapuje?..

    tvoj koment ma zdvihol zo stoličky asi kapanek viac,ako jogova skúsenosť s čašníčkou..

    fakt.. ina kasta.. blavaci.. pritom bohvie,kto ozaj ste.. len to,že tam žijete z vás robí blavákov.. a že sa správate tak nadradene,ako keby ste tu blavu vlastnymi rukami vystavali.. a pak prišli všetci ostatní slováci z nejakej riti tam z daleka.. a urobili okolo bratislavy slovensko..

    našťastie.. bo by inak bola blava nejakou dedinou pre čo ja viem..napríklad aj viedeň, či budapešť..
    publikované: 07.07.2009 11:18:40 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  6. jóój ľudkovia dobrí
    dúfam že sa tu teraz nezačneme hádať na temu blaváci kontra zvyšok sveta :-)
    to som ozaj nechcel!
    a v tom čo som napísal som nekritizoval žiadnych blavákov
    ale len poondiaty princíp
    Nejde o tých 30 cenťákov ani o to či bola alebo nebola čašníčka blaváčka, alebo cezpoľná....
    chápe ma niekto?
    publikované: 07.07.2009 11:22:47 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. MissEllie
    po 1. neurážaj
    2. možno tá čašníčka bola od niekial z hornej dolnej, lebo ich je tu nasraných kopa...
    3. ten džús v meste si kúpiť v potravinách, a nie variť na ulici, ty mudrlantka...ale inteligent to pochopil....
    4. som rada, že sem nelezieš!
    5. som z blavy, ale ked idem mimo, neurážam domácich obyvateľov, to robia len tí z vonku blavákom....:-))))
    publikované: 07.07.2009 11:23:16 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  8. ja ťa chápem..
    ide ti o to,že si vzala, aj ked si jej to nepovedal,že si má vziať.. že to urobila automaticky.. asi by si mal byť rád,že ti vydala aspon to euro..:))

    nechapem matahari..a tak som musela.. prepáč.. hádať sa nejdem..
    aj ked mam chuť komunikovať a nit s kym..:))))))

    nájdem nejaku fasa hru..a bude..:))
    publikované: 07.07.2009 11:24:12 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  9. jogo
    ved som ti tiež len chcela poradiť, ja ako bežný občan, ked mám cestu do centra, a náhodou nemám piť v kabelke, zastavím sa v potravinách, kúpim fľaštičku vody a pokračujem v ceste. Preto ani netuším, aké sú praktiky v centre.....
    publikované: 07.07.2009 11:26:18 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  10. by blava klakla na kolena,keby všetci jej návštevnici si kupovali džús v potravinách
    a pili ho na lavičkách v parku.. kokooooooooos..:)))

    fakt ma baviš matahari.. ešte že si z Rače..:))))))))
    publikované: 07.07.2009 11:29:19 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  11. a ešte.. urazila som ťa tým,žes bola mimo?..
    či čím iným?..

    ja ked prídem niekam.. kamkolvek.. tak si idem sadnuť do reštiky alebo kaviarne a osviežiť sa ako človek.. ale fajn.. do blavy budem chodiť s ruksakom plnym mineralky..aby som nemusela čakať v radoch v potravinách..:)))))))))

    horšie to bude s kavou,ale tak..ešte že vymysleli termosky.. no a ešte jeden lepak s reznom.. a výlet,jak vyšitý..:)))

    a pak turizmus zažije šok..najprv pozatvárajú reštaurácie.. potom kaviarne.. potom aj cukrárne.. a pak človek zistí,že v tej blave nič nit,len potraviny a arogantní ludia..:)))
    publikované: 07.07.2009 11:31:28 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  12. za toho smajla na konci sorry..
    ej to skôr na zaplakáni..
    publikované: 07.07.2009 11:35:10 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  13. ešte-posledný raz to zhrniem :-)
    U mňa ""problém"" nebol-a nie v tom, že ceny v tej kaviarni- či čo to bolo boli vysoké
    To vôbec nie!
    Prekvapkalo ma len tých tridsať centíkov
    Bodka.
    A nerobím z toho vedu.
    Hlavne že je pekné počasie a neprší!
    publikované: 07.07.2009 11:38:01 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Milí neblaváci, verím, že svojrázne pokrikovanie MissEllie
    „matahari.. si trošku mimo.. ten ton blavačky sa mi ... nepozdáva.. ... čo ste vy tam?.. iní ludia?.. ... fakt.. ina kasta.. blavaci.. pritom bohvie, kto ozaj ste.. ... a že sa správate tak nadradene ... fakt ma baviš matahari.. ešte že si z Rače..:))))))))“

    sa považuje za neslušné aj mimo Bratislavy.
    publikované: 07.07.2009 12:20:32 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  15. dufam, ze aspon tie skusky vam dopadli uspesne
    publikované: 07.07.2009 12:24:23 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Račan.. od teba mi to príde ako potvrdenie mojich slov..
    publikované: 07.07.2009 12:26:08 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Jogo64 a ty nevieš, čo je sprepitné ???
    áno, je tvoja vec, keď nedáš, ale potom to znášaj s plnými dôsledkami a čo si nežiadal vydanie oných pár centov? vlastne ani neviem, načo si sťažuješ...

    ...a ešte sa tu pre nič za nič také dve dámy pohnevajú :-)))))
    toto sa mohlo stať kdekoľvek, nielen v BA

    O_ô
    publikované: 07.07.2009 12:27:18 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Dere.. sprepitné je vtedy,ked ja poviem,že dávam sprepitné..
    či v blave je to inak?..

    a pohnevanie asi nie je kvôli môjmu dnešnému komentu.. pohnevanie ma PRAVDEPODOBNE u druhej strany daleko hlbšie korene..

    ale zase.. ospravedlnovať sa za svoju reakciu necítim potrebu.. lebo Mataharina reakcia mi fakt prišla kapanek "bratislavska"..
    publikované: 07.07.2009 12:44:40 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  19. V našich kníhkupectvách
    je dostatok literatúry opisujúcej nielen krásy ,zvyky a obyčaje europskych aj iných krajín a ich hlavných miest ale v nich je aj kapitola venovaná restauráciám,plateniu ,výške sprepitneho atd.A v mnohých prípadoch je navstevnik na to upozornený,že to tak proste je...ze vyska sprepitneho je niekedy podla nás privysoká!Možno by bolo riešením nepreratavať ceny na koruny ?
    publikované: 07.07.2009 12:47:00 | autor: elischka (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Derechura, MissEllie a dáma?
    O správaní dámy máme zdá sa dosť odlišné predstavy.
    publikované: 07.07.2009 12:52:55 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  21. sakra.. elis..
    ked prídem do reštiky, a mam platiť 3 ečka..a hodim na stôl desinu a poviem,že to je ok.. tak ma vôbec neprekvapi,že mi nevydajú..

    ale ked nepoviem nič a výdavok nepríde,tak prepáč,ale je to cez..

    a je uplne jedno,odkial ten čašník je.. či z blavy,alebo z medzilaboriec..

    len ten koment začínajúci.. : "zlatko.. som blavačka.. " mi stačil na to,aby som sa ozvala.. bez ohladu na jeho pokračovanie,ktoré tiež bolo perlou periel.. :))
    publikované: 07.07.2009 12:54:43 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  22. heh..a čo?..
    dáma na toalete vytlačí zo seba niečo ine,ako MissEllie..?..:)))))))))
    publikované: 07.07.2009 12:56:34 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Na rozdiel od dámy
    to MissEllie zo seba tlačí aj mimo toalety.
    publikované: 07.07.2009 13:00:06 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  24. jasne Račan.. ešte si chceš kopnuť?..
    do toho.. na rozdiel od dámy sa tu afektovane nerozrevem..

    maximalne ti ukážem gesto, ktoré pochopí snad aj taky jemnocitny panak,ako ty.. :)))
    publikované: 07.07.2009 13:02:29 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  25. MissEllie, máš pocit
    že si sa ešte dostatočne nepredviedla?
    publikované: 07.07.2009 13:05:23 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  26. nie Račan.. mam pocit,že sa potrebuješ tu predviesť ty..
    tak ti dávam možnost..
    publikované: 07.07.2009 13:08:44 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  27. na to aka som dla teba uboha chuderka
    si so mnou dosť často špiníš svoje jemne ruky.. dávaj pozor.. bo vraj vrana k vrane sadá.. víš..

    aby nepadol na teba môj tieň..:)))))))))))))))
    publikované: 07.07.2009 13:09:40 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Račan drahý, dovoľ
    mi napísať, že mi prídu divní muži, čo verejne poukazujú na svoje predstavy o dámach, zrejme tým niečo skryté sledujú :-)))) O_ô
    publikované: 07.07.2009 13:10:16 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Derechura, svoju predstavu o dámach
    si tu verejne prezentovala ty, som si dovolil len poznamenať, že moja predstava je tej tvojej na hony vzdialená.
    publikované: 07.07.2009 13:13:04 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  30. MissEllie, titul "úbohá chuderka" si si udelila sama.
    Tvoj prekvapivý prejav sebareflexie nekomentujem.
    publikované: 07.07.2009 13:16:02 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Ell... sprepitné je navýšená dobrovoľná suma pre obsluhu
    vo všeobecnosti je tá dobrovoľnosť v zmysle, že sa dáva, kto nedá je divný, tak ako keď niekto nedá do zvončeka v kostole O_ô
    publikované: 07.07.2009 13:16:34 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  32. sakra.. tak najprv komentuješ a pak už nie?.. divne RAčan.. velmi divne..
    a hej..udelila.. vari sa s tým tvojím nezhoduje?.. tak daj ten tvoj..

    okrem tej nedámi.. :)))))
    publikované: 07.07.2009 13:17:16 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Dere.. ale ved o to ide.. že Jogo nedal.. a ona vzala..
    v kostole ked nedáš do zvončeka, budeš divná,ale nikto ti nešahne do penaženky a nevezme si nasilu..:)))
    publikované: 07.07.2009 13:18:22 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  34. MissEllie, ty si vystačíš sama.
    publikované: 07.07.2009 13:19:36 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Račan drahý, ver, že u teba ma nič neprekvapuje
    odlišnosť tvojich predstáv spočíva vo vyššej vyhranenosti a to nie sú hony vzdialené :-) O_ô
    publikované: 07.07.2009 13:20:59 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  36. tak si toto uvedom Račan aj nabuduce a v pohode ma zo svojich komentov
    vynechaj.. :))
    publikované: 07.07.2009 13:23:29 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Ell...nikde nezastávam správanie obsluhujúcej
    prosím, trošku ma čítaj, prichodí mi divné nedať sprepitné bez zjavného dôvodu O_ô
    publikované: 07.07.2009 13:24:43 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Moje komenty
    nechaj prosím na mňa.
    publikované: 07.07.2009 13:25:25 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  39. nič sa neje
    také horúce,ako sa uvarí......
    publikované: 07.07.2009 13:26:09 | autor: elischka (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. ale dere.. toto neni članok o tom,že nedal sprepitne..
    toto je članok o tom,že ho čašnička napriek tomu vzala.. :)))
    publikované: 07.07.2009 13:28:29 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Račko.. ak ty necháš moje správanie na mna, bez posudzovania
    a odsudzovania.. ja ťa viem v pohode a s prehľadom prehliadať...:)))
    publikované: 07.07.2009 13:29:11 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Ell...
    dľa môjho názoru je ten článok o tom, že jeden nedal a jedna mu správne nevydala a jeden sa neozval, to vôbec nie je o sprepitnom,..ale dobre pre teba je to o inom :-) O_ô
    publikované: 07.07.2009 13:38:58 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  43. aha.. takže ty to nevidiš,ako nedobrovolne sprepitne,
    ale ako omyl vo vydavani?..:))))

    tiež možny uhol pohladu..:)))
    publikované: 07.07.2009 13:42:36 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  44. čo to tu prosím vás páchate
    za slovný box?
    neni vám smutno z toho?
    ozaj jogo, dám ti príručku správneho sedláka
    ja by som sa tej slečny obslužnej spýtala, kam do školy chodila,
    že ju počítať nenaučili ... už keby mi teda šlo o tú slečnu a princip :)
    publikované: 07.07.2009 13:46:36 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  45. presne tak Petula, ešte, že tu niekto aj myslí :-)))
    O_ô
    publikované: 07.07.2009 13:48:46 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  46. ná šak su také správný sedlák
    síce z mesta
    ale z pohľadu blaváka vlastne
    z dediny :))))

    tak jaký pak saky paky ...
    publikované: 07.07.2009 13:51:37 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  47. priznávam svoju vinu
    -nebite úbožiaka!!!
    Vlastne zássadnú chybu som tu urobil ja- že som sa neozval
    Sľubujem že sa v tomto smere polepším a nabudúce budem trvať na vydaní každého cenťáka.
    publikované: 07.07.2009 13:53:02 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. priznávam svoju vinu
    -nebite úbožiaka!!!
    Vlastne zássadnú chybu som tu urobil ja- že som sa neozval
    Sľubujem že sa v tomto smere polepším a nabudúce budem trvať na vydaní každého cenťáka.
    publikované: 07.07.2009 13:54:07 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. toto snad neni ani pravda..
    a čo svedomie danej slečny?.. čo ak trafi na nemeho zakaznika?..

    kokos.. slovensko moje..:)).. poučena som aj ja..

    jogo.. ešte asi žiaden článok na blogu ma nepoučil tak velmi,ako tento tvoj.. Ďakujem ti zan..
    publikované: 07.07.2009 13:56:15 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  50. daná slečna má asi veľmo trénované svedomie
    o to by som sa moc nebála, ak obere každého hosťa o 30 centov, je to vcelku slušný biznis, o ktorý by sa rád zaujímal aj daňový úrad SR :))))
    publikované: 07.07.2009 13:59:29 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  51. jej svedomie je iste čisté
    - nemá v ňom kúska hanby :-) akoby klasik povedal
    Ja len k tomu princípu, že neviem kedy a kde niekto niečo také vymyslel že sprepitné...-?
    Je ix profesií, kde človek maká od svitu- do vrútok a nikto mu nič neprihodí za to jeho snaženie.A tu niekto za dva džúsiky a jeden čaj bez cukru! :-) si len tak prilepší svoj mesačný príjem o deväť korún....
    sorry elischka len o pouho-pouhých 30cenťáčikov
    publikované: 07.07.2009 14:02:33 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. jogo.. nedaj sa.. som s tebou.. :)))
    aj ked..moje vrútky za dverami..:)))))))))
    publikované: 07.07.2009 14:04:44 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  53. i keď je fakt
    že väčšina čašníkov maká 12tky za minimálny plat
    jelikož majitelia predpokladajú, že si zvyšok dorobia na sprepitnom
    a teda ušetria
    ale omluva to neni
    ja by som bola drzá
    sprepitné je dobrovoľný príspevok, ktorý ak nechcem dať
    nedám
    ak chcem dám, ale musím byť s obsluhou spokojná :)
    publikované: 07.07.2009 14:07:34 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  54. omyl!
    V knihe pravidiel slusneho spravania sa uvádza niečo iné o sprepitnom!!!!!!!!!!!!!!
    publikované: 07.07.2009 14:12:28 | autor: elischka (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. s obslohou spokojnosť bola
    tých 30 centíkov mi bolo najskôr trochu ľúto, ale....
    už som ich uželel
    :-)))))))))))))))))))))
    publikované: 07.07.2009 14:13:15 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. z pravidiel slušného správania pri stolovaní
    Prepitné nie je urážkou, ale vyjadrením hosťovej spokojnosti. najvhodnejšou formou jeho podania je nechať si vrátiť po zaplatení účtu drobné a späť na tanierik dať prepitné vo výške, akú uznáme za vhodné. Ak sa platí bez tanierika, potom je lepšie položiť prepitné pred čašníka na stôl, než zaokrúhľovať účet na vyššiu sumu.

    Zvyčajná výška by mala byť približne 5-10 % účtu; sumy nižšie, ba i vyššie nesvedčia o našom spoločenskom takte. Ak sme s obsluhou (prípadne kuchyňou a pod.) výrazne nespokojní, nie je našou povinnosťou dávať akékoľvek prepitné a nenechajme sa nútiť napríklad váhavým vracaním drobných. Trpezlivo počkajme, až sa hlavný čašník "doráta". Svoje rozhodnutie nedať prepitné nemáme sprevádzať nijakým ďalším komentárom. Ak v účte nie je niečo v poriadku, pokojne požiadajme o opravu; ak nemáme pravdu, ospravedlníme sa.


    (nejako sa tam nepíše o tom, že si ho má účtovať časník sám)
    publikované: 07.07.2009 14:15:51 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  57. niekto sa tu poučil a ja odchádzam s utvrdením prvotného dojmu
    želám krásny deň:-))) O_ô
    publikované: 07.07.2009 14:18:09 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  58. OŽELEL - som chcel :-)
    v ľuďoch driemu lavíny a kdesi pod nimi to vrie....
    netušil som že spustím takúto lavínu komentárov
    Dlho som sem nepísal a zdá sa že aj dlhšie zas nebudem :-)
    publikované: 07.07.2009 14:20:04 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Petula vďaka
    za prednášku a vyjadrenie sa k veci!
    Najviac sa mi páči ten tvoj dovetok! :-)

    30 CENTOV - ČESŤ ICH NEHYNÚCEJ PAMIATKE!!!
    NECH ODPOČÍVAJÚ V POKOJI!
    publikované: 07.07.2009 14:23:58 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Jogo...
    vieš, ona ti vyčítala na očiach, že jej chceš tých 30 centov dať, tak ti tak aj vydala. Čiže - mal si si nechať slnečné okuliare, nech ti nešmíruje na očiach... ((-:
    publikované: 07.07.2009 14:28:08 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  61. ahoj Jogo,
    mne by vadilo keby casnicka nevydala presne. vo vyspelejsich krajinach je bezne, ze sa na tanieriku alebo nejak podobne sa donesie ucet a zakaznik da peniaze. potom casnicka donesie vydaj a zakaznik sa rozhodne kolko ponecha ak chce a je spokojny, ucini tak a odide. nato casnicka pride ku stolu a uprace. nemam rada ked sa nieco ocakava ako samozrejme z druhej strany. davam sprepitne vzdy ale keby som bola nutena takymto sposobom, tak by som nenechala ani cent. u mna je to o inom, nie o centoch. a asi keby sa mi stalo podobne, asi by som nejako zareagovala. a tak myslim, ze som ta pochopila. ;)
    publikované: 07.07.2009 14:29:45 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. šak o ten dovetok šlo hlavne
    to vieš, my nevzdelaní sedláci :))))

    pekný deň želám
    a klíííd
    publikované: 07.07.2009 14:30:24 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  63. lasky,
    tvoj koment nema chybu, je genialny :)) :)) :))
    publikované: 07.07.2009 14:32:08 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. lasky- ty si teraz odhalil celu pravdu!
    O čom sa to tu vlastne celý deň bavíme? :-))
    Kordelia- jasne suhlas s tebou- ja zvycajne konam tiez tak-nejak.Ale nad tymto som len hladel v "nemom uzase"
    Skrátka nedala mi na výber :-)- rozhodla (sa) za mňa :-)
    publikované: 07.07.2009 14:35:03 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. lasky- ty si teraz odhalil celu pravdu!
    O čom sa to tu vlastne celý deň bavíme? :-))
    Kordelia- jasne suhlas s tebou- ja zvycajne konam tiez tak-nejak.Ale nad tymto som len hladel v "nemom uzase"
    Skrátka nedala mi na výber :-)- rozhodla (sa) za mňa :-)
    publikované: 07.07.2009 14:35:55 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. Kordelka... (-:
    publikované: 07.07.2009 14:36:01 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  67. nejak sa mi to tu začalo dupľovať
    tak už radšej "mizím"
    publikované: 07.07.2009 14:38:47 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. prekvapenie pre západniarov..
    stalo sa v jednom zariadení na sigorde.. sedeli sme na terase.. tam sa neobsluhovalo,ale čašníčka šla okolo,tak vzala objednávku..

    pri platení sme zaokrúhlili účet a to preto,že nás ochota potešila..

    čuduj sa svete.. čašníčka priniesla výdavok do centu.. a to taký,aký mal byť pred zaokrúhlením..

    ale.. to je šaleny východ..:)))))))))
    publikované: 07.07.2009 15:23:44 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. takze porade sa idem vynadrit ;)
    reakcia na clanok: ci clovek da, neda sprepitne je jeho vec... kazdopadne mal si sa ozvat ked ti to prekazalo :)

    po druhe... reakcia matahari je komicka :) ale mataharka ja ta inac mam rada aj tvoje fotky.. len fakt to pride ako spravanie blavacky... ja blavacka nie som a do reduty chodim na kavicku pravidelne.. by si neverila ale kavicka je tam lacna... a to brutaaalne.. ale na kavicky chodim rada, a aj na obedy a kadetade... nemyslim si ze styl kup si v potravinach lahodi kazdemu.. ked si chce niekto sadnut a nechce nechat sprepitne jeho vec....

    po tretie... myslim si ze nechavat sprepitne je slusne... u mna to funguje, cim vacsia spokojnost tym vacsie sprepitne...

    po stvrte... racan co zaparas :) ved sa vyjadri k teme....

    po piate... .ohladom sprepitneho to funguje tak, aspon teda v normalnych podnikoch ze ti vydaju vsetko do posledneho centa a ty si ty im tam nasledne das kolko chces spet hoc aj jeden cent alebo 500 eurovku ;)

    tolko moj nazor...

    takze zhrnutie, sprepitne sa nechava podla uvazenia a mal si sa ozvat...
    publikované: 07.07.2009 16:59:04 | autor: kiti (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. och kit.. nechceš si založiť komentátorsku školu?..:))))))
    publikované: 07.07.2009 17:11:17 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. kiti, vďaka za mimoriadne objektívny postoj.
    Detinské pokrikovanie MissEllie na „blavákov“ a na matahari z Rače je kóšer, ohradenie sa voči nemu je zapáranie.
    Neslušnosť čašníčky sa tu rieši ozaj svojráznym spôsobom.
    publikované: 07.07.2009 17:32:23 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  72. Som rodená Bratislavčanka, ako Blaváčka sa nikdy neoznačujem.
    Všetci CP-čkári to vnímajú hanlivo, to po prvé, a oni to slovo vymysleli.

    ale to je mimo tému...
    publikované: 07.07.2009 17:51:37 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  73. čo sa týka prepitného: je to nepísaný zákon. ale nemusíš ho dodržať...
    čiašnička sa asi spoľahla na to, že sa pred svojimi ženskými partnerkami budeš nhanbiť ohradiť sa a tak sa i stalo :D
    publikované: 07.07.2009 17:53:28 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  74. na takychto diskusiach je vidno, ako je Bratislavcanov- Prespurakov malo.
    Ani ja nie som bratislavcan, prezil som tu sice vacsinu svojho zivota, no nie som rodak, som tu len "pracovne".
    Pre Bratislavcanov je Bratislava rodne mesto, maju ho uprimne radi, maju zaujem aby sa v nom hostia, turisti, cezpolni.. citili dobre.
    ...Ako u nich doma.
    Nikdy sa mi nestalo, ze by ma niekto z Bratislavcanov povazoval za sedliaka len preto, ze som sa sem pristahoval z vidieka.
    ...Ale ako sedliak by som si urcite pripadal, keby som o Bratislave/canoch napisal clanok ako je tento - clanok plny netaktnych a ironickych poznamok, ktore len chabo zakryvaju neschopnost, neznalost, mizernu sebauctu a nenalezite svetactvo autora.
    publikované: 07.07.2009 18:43:55 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Motorkár, vďaka za obhajobu Bratislavy a Bratislavčanov
    no s tvojím záverečným hodnotením článku a jeho autora sa nestotožňujem.
    Jogo sa aj v komentároch usiloval uviesť veci na pravú mieru a upokojiť situáciu.

    Ako štvavo „antiblavácky“ mi pripadal až komentár MissEllie z 11:18.
    Bohužiaľ, nikto sa nad ním ani len nepozastavil.
    publikované: 07.07.2009 19:03:07 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  76. hm, Racane, ako keby si nevedel, ze je zbytocne sa pozastavovat nad Missellie...
    ô
    publikované: 07.07.2009 19:41:29 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  77. cokomilka, občas sa pozabudnem.
    A je mi divné, že ostatní „neblaváci“ nechajú za seba hovoriť ausgerechnet MissEllie.
    Byť neblavák, hanba by ma fackovala pri primitívnych slovných výpadoch dotyčnej vraj dámy.
    publikované: 07.07.2009 19:50:55 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  78. Racane, dotycna blogerka sa vyziva v tajychto situaciach, je to neproduktivne
    sa tym zaoberat.
    publikované: 07.07.2009 19:58:49 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  79. sa divím,že sa neproduktívne zaoberáš spolu s račanom.. čokomilka..:)))
    ale už viem..zapísane mam.. do blavy s mineralkou v ruksaku..a nech neminiem, naberiem si lubovnianku priamo z pramena..:))))))))))

    kokos.. a to musim aj manželovi nabaliť..kedže vam tam chodí to VAŚE veľkomesto budovať.. :)))
    publikované: 07.07.2009 20:33:07 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. MissEllie, pribaľ si aj svätenej vody.
    Aj keď sa bojím, že ani tá ti nepomôže.
    publikované: 07.07.2009 20:38:58 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  81. tvoje obavy račanku mna nechavaju chladnou..
    jedno je jasne.. nemusím ťa rovnako,ako ty mna..

    ale.. na rozdiel od teba, ja teba prehliadam..

    ak sa cítiš hrdý.. na seba a na bratislavčanov, tak nech sa páči.. Ale pak ja nerozumiem, prečo nemáš nick starý Blavák.. :))

    hold.. antipatie nezmeníš.. to chápem..
    nechápem len tvoju potrebu neustále poukazovať na niečo, čo je všetkým naokolo jasné..

    maj krásny večer..tam,kde si..
    ja ho tiež budem mať..

    bez teba..
    publikované: 07.07.2009 20:46:34 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. MissEllie, z dnešných komentárov
    sa nezabudni vyspovedať, v pekle by som ťa ozaj nerád stretol.
    publikované: 07.07.2009 20:48:23 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  83. aj do tohto ťa velke vieš čo..
    ak aj budem v pekle, tak za to, čo cítim.. k takým aroganťakom,ako si ty..a tvoji spoluobčania..

    česť všetkým výnimkam.. všetkym ludom žijucim v Blave, ale uvedomujúc si realitu..

    pred takými klobúk dolu..
    publikované: 07.07.2009 20:55:27 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. MissEllie, teraz sa prosím pomodli
    a v pokore si znova prečítaj našu "debatu".
    Nezabudni prosím začať svojím komentárom z 11:18.
    publikované: 07.07.2009 20:58:29 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  85. za svojou reakciou na matahari a jej koment si stojim..
    a ako "blavačka" by som sa za slova, ktoré jej koment obsahuje hanbila..

    ako gadžula z východu sa za svoje komenty nehanbím..ani nemam potrebu vziať niečo z nich späť..

    stačí takto?..:))
    publikované: 07.07.2009 21:21:54 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. motrkárko neberiem ti tvoj názor na mňa
    ktorý si získal z napísaného
    Ale skutočne nevidím (ani medzi riadkami) napísané niečo že tá čašníčka sa zachovala škaredo PRETO že je blaváčka.Nič na tú tému som ani nenapísal ani nemyslel!
    Opakujem že bol to môj postreh - nemôžem zato akú vlnu emócií to vyvolalo!
    Hlavná hrdinka príbehu predsa nebola bratislavčanka- ale čašníčka to je predsa podstatný rozdiel...Neviem na základe čoho si dedukoval to čo je v poslednom odstavci tvojho príspevku???
    žeby predpojatosť?
    publikované: 07.07.2009 21:34:51 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. mám pár otázok...
    1. " Nebolo to ako posledne, na miesta kde líšky dávajú dobrú noc a kde sa človek cíti veľmi príjemne. Skôr naopak." - máš niečo proti Bratislave? nejaké nevhodné zážitky? Ísť niekam s nedobrým pocitom...
    2. "tak ako aj viac krát predtým pri cestách do Blavy - som doma na stole zabudol knižnú príručku Sedliak v meste.Poznáte to...-?Človek z vidieka je bez nej vo veľkomeste takého razenia... " chodíš aj do iných miest s príručkou sedliak v meste, alebo len do Bratislavy? A načo ju máš? Mám sa považovať za sedliaka, len preto že som z Bratislavy a chystám sa do Ameriky?
    3. " A vtedy som si uvedomil, že kde sa nachádzam a kde je tá moja zabudnutá príručka ..." ..to čo sa ti stalo tu, si mohol zažiť aj v hornej dolnej, na západe, vychode, severe či juhu... a čo ti bránilo danej časníčke zdôrazniť, že ti zle vydala? Ak nie som spokojná zo službami, nevidím najmenší dôvod nechávať niekomu sprepitné...

    celé je to o tom, že je jednoduchšie sa sťažovať, ako ma obrali, než to riešiť... raz sú to moje peniaze a ja rozhodujem ako budem s nimi narábať...
    A čo sa týka Bratislavy a "zvyšku Slovenska" nie sme iná kasta... to len väčšina ľudí má pocit, že za všetko môžu blaváci...ale to je váš názor a ja vám ho neberiem...
    publikované: 07.07.2009 22:24:18 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  88. už ozaj ľutujem
    že som tu po čase čosi napísal
    Zrejme sa to viacerých nejak dotklo či čo.
    Jasne- keby som bol muž činu (a zo zasády nechcem nechávať sprepitné- tringelt- či ako sa tomu vraví) tak sa jednoducho ohradím.Ale nestalo sa.Opakujem že som nikde ani nenapísal - ani nenaznačil- že tá babenka - čašníčka konala tak preto ŽE JE Z BLAVY.Ak si tak niekto myslí- domýšľa- namýšľa - JE TO JEHO PROBLEM.Ja som to nikde tak neformuloval- ani medzi tými riadkami tam to nevidím- tak nechápem toto halo ololo toho...
    Jasné toto všetko sa kľudne mohlo stať aj v B.Bystrici, Prešove, Žiline, Košiciach- a možnože aj v tej "hornejdolnej".Ale nazdávam sa, že v tom prípade- keby sa to "týkalo" bystrickej, košickej, žilinskej, či neviemešteakej čašníčky by tu nebolo okolo toho toľko veľa zvady, kriku a urazenej ješitnosti....
    Nie nemám žiadnu príručku Sedliaka v meste ani sa ním nejak necítim byť - ak som si dovolil v príbehu trochu sebairónie - ešte aj tým som spáchal niečo zlé???- Nechápem.Ponížil som tým niekoho ked soim sa takto označil?
    Nie nemám nič proti Bratislavčanom ani proti Bratislave.Naozaj. Iba sa necítim príjemne v ruchu veľkých miest - ale to je zase pre zmenu môj problém :-) s ktorým sa musím nejak "vysporiadať". S tými líškami čo dávajú dobrú noc- to bolo nedávno naozaj zažité a opísané v úplne inom príbehu, na blogu, kde to chvalabohu nikto nebral ako urážku...
    publikované: 07.07.2009 22:52:54 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. Jogo, to čo si napísal v článku
    by samo o sebe nespôsobilo žiadny problém, Celú vec do konfliktu "blaváci" versus neblaváci posunul až komentár MissEllie z 11:18.
    Osobne mi je ľúto, že nikto z neblavákov tento "antiblavácky" osteň nereflektoval a nezastavil primitívny útok MissEllie.
    Pokúsil sa o to až motorkár, no ten zase pre zmenu zaútočil na tvoj článok a na teba.
    Podtrhnuté a sčítané: myslím si, že nemáš prečo ľutovať, že si článok napísal. Všeličo sa vďaka nemu aj debate rozkrylo, a to je vždy lepšie, ako keď to buble pod povrchom.
    publikované: 07.07.2009 23:10:54 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  90. heh.. keby si namiesto Bratislava napísal Praha jogo..

    bys videl tie reakcie..:)))

    hold.. a pak že nejsme nadradení.. tvoj članok s mestom ako takým súvis nema..

    s ním ma súvis až koment Matahari,ktorý mierne nasrdil mna.. a tak som si dovolial reakciu.. a až tá spustila celú tu zvadu,ktorá fakt nepojednáva tvoj článok.. tak sa necíť nijakovsky zle.. :)))

    každý ma právo vyjadriť svoj postreh..a že sa niekoho dotýka?.. nech.. mna sa tiež dotýka,ked niekto dehonestuje moju vieru len preto,že nejaky knaz neovládne svoje sexuálne chuťky.. a to len preto,že som veriaca.. a patrím do tej spoločnosti,ktorej jedinec robí zlé meno..

    ber to tak aj od nich.. a aj ja budem..:)))

    odkaz z celého.. do Blavy bez pitíčka v kabelke nelez.. cudzinče..:)))
    publikované: 07.07.2009 23:13:41 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  91. OK, Račan ALE
    nemáš pravdu celkom- lebo ja som na to reagoval hneď
    11:22 som predsa napísal TOTO:
    jóój ľudkovia dobrí
    dúfam že sa tu teraz nezačneme hádať na temu blaváci kontra zvyšok sveta :-)
    to som ozaj nechcel!
    a v tom čo som napísal som nekritizoval žiadnych blavákov
    ale len poondiaty princíp
    Nejde o tých 30 cenťákov ani o to či bola alebo nebola čašníčka blaváčka, alebo cezpoľná....
    chápe ma niekto?

    toľko moje REPETE
    a skutočne mám pocit, že ľudia tu absolútne nepochopili pointu a to čo tým chcel "básnik povedať" ...
    chýba nám všetkým (aj mne samozrejme) istý nadhľad, byť trochu nad vecou, a... možno ešte nebrať seba a niektoré veci až tak vážne....
    publikované: 07.07.2009 23:19:16 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. Máš pravdu, tvoj zmierlivý tón som si všimol
    no neuspokojil ma, asi preto nie, že bol príliš všeobecný.
    Nehovoriac o tom, že ME až do konca "debaty" zotrvala na svojich výrokoch a stále si za nimi "stojí".
    publikované: 07.07.2009 23:25:14 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  93. ...
    zdalo sa mi v poriadku a normálne opýtať sa... zrejme to normálne nie je...
    publikované: 07.07.2009 23:26:51 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  94. a povedal som že nie je normálne? :-)
    alebo som na niečo neodpovedal?
    normálne?
    :-)
    publikované: 07.07.2009 23:52:40 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. nekomentujem nejako často...
    nemám potrebu sa ku všetkému za každú cenu vyjadrovať, ale mám pocit, že blog sa zmenil na miesto plné narážok, útokov a obvinení, či skôr vybavovania si vzájomných účtov z minulosti... som u teba na blogu po prvý krát, ale myslím si, že už komentovať nebudem radšej nikde a nič... aby sa niekto neurazil... je inak zaujimavé sledovať najbúrlivejšie diskusie a diskutujúcich...
    publikované: 07.07.2009 23:59:57 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  96. mňa si neurazila ani ty ani nikto
    len ma štve, že sa to takto zvrhlo
    tie útoky boli podpásovky, zbytočné a od veci
    publikované: 08.07.2009 00:05:52 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. Jogo, už to nerieš :-)
    Boli tu už aj omnoho horšie zvady :-). Dobrú noc.
    publikované: 08.07.2009 00:11:12 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  98. Ja viem, Racan :-)
    Boli aj budú
    Už neriešim
    Idem do spiša
    gutenacht
    publikované: 08.07.2009 00:19:39 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. racan
    co sa jogo pokusal uviest na pravu mieru?
    Ja urcite komentare vobec neriesim.
    publikované: 08.07.2009 00:21:50 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. jogo64
    na teba, ako osobu, nemam nazor ziadny. Mam nazor na to co som si tu u teba precital.
    Ja by som si za takto ladeny clanok pripadal ako sedliak.
    Ano, je to moj problem. Vobec nevylucujem taku skutocnost, ze naopak ty,si na svoj clanok hrdy. Ved si nim nakoniec vybudil zaujimave komentare.
    Ak to bolo tvojim ceilom (o tom sice pochybujem) tak klobuk dolu.

    Preco by som si ja pripadal za takyto clanok jak sedliak?
    Tak pocuvaj moj pribeh.
    ..takze: nejaka krava nepadla na rit predo mnou - panom zakaznikom...(Ach moje ego)
    ..tak som ju odpalkoval, ze nech kluse po ucet...
    ..ta krava sa ani neunuvala vydat mi to, co mi patrilo..(neuveritelne)..
    ...nechcel som pred kolegynami vyzerat ako sedliak,co si necha za korunu koleno vrtat, tak to velkodusne prehliadam..
    ..po case mi dojde, ako ta krava so mnou vydrbala..
    ..spravala sa ku mne jak k hovnu, ja som na to nielenze nic nepovedal, este som jej za to aj priplatil..(nasrany som sam na seba)

    ..no pockaj, sak ja ti ukazem!!!

    Napisem na blog, kde tej dotycnej dam na javo (uz z bezpecia domova) co si o nej myslim.
    Avsak problem: co ked si to dotycna neprecita? Nevadi, trochu to zovseobecnim, ved uz si to niekto jej podobny precita a to mi ako satisfakcia staci.

    Takze, zacnem tak ze pohrdam niecim velkym.Nech je potencionalne publikum co najvacsie. Napr. Bratislava - je nieco kde sa neda citit prijemne.
    V porovnani s niecim romantickym samozrejme
    ...trebars so samotou, kde lisky davaju dobru noc.
    Do toho nenapadne buchnem par trapnych klise, ktore v navaznosti na predchadzajucu vetu nemozu vyzniet inak ako ironicky. A keby si to nahodou niekto vsimol, poviem ze je predpojaty.
    ...nase hlavne mesto...
    ...krasavica na dunaji...
    ...velkomesto tohto razenia...

    Aha ,to je asi moc.Odlachcim to radoby bonmotom. Ze ako ze sebaironia.
    ...clovek z vidieka (ako ten cisty, pravy, ozajstny, najlepsi...) v Bratislave (v tej hnusnej skaredej, dekadentnej)
    potrebuje prirucku sedliak v meste...
    Ha, dobre nie?

    ok, na uvod staci.Este par zvastov o tom aky som dolezity.
    ..pracovna cesta...
    ..nervydrasajuce dopoludnie...
    ..priprava na tazke skusky...
    Sak nikto nepracuje, iba ja,ja,ja, ja som ten dolezity, najdolezitejsi, to je predsa jasne!

    A teraz opis prihody, co ma vlastne vytocila.

    Hotove! Pre istotu este raz bonmot o sedliakovi v meste.
    A zdoraznim, ze som nad vecou, nic ma z kolaji nevyviedlo.

    Kurna, teraz to zas vyzera, ze sa vobec nic nestalo.
    Tak no dobre, trochu ma to zarazilo, ale naozaj len trochu.

    Nahral som vam na smec, tak citajte a komentujte, ale hlavne mi davajte za pravdu.


    Fakt som uplne mimo?
    Ta ironia v uvode, Bratislava, sedliak v meste..to je len zhoda okolnosti?
    Ak si nechcel povedat toto, co si chcel vlasne tymto clankom povedat?
    Ze niektori casnici si uctuju tringelty automaticky?
    Tak potom som to cele nepochopil ja, precenil som pointu clanku.
    V takomto pripade tuto moju logicku konstrukciu, ber ako zabavku pred spanim :-)
    publikované: 08.07.2009 00:28:57 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  101. Motorkár
    Vytkol si jogovi, že "o Bratislave/canoch napisal ... clanok plny netaktnych a ironickych poznamok".
    Práve toto sa usiloval zmierniť napr. komentármi z 10:41, 11:13 a 11:22.
    publikované: 08.07.2009 00:29:39 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  102. Motorkár, tvoja zábavka pred spaním
    v podobe nákuku do dielne autora hanopisu na dekadentnú Blavu a zlých Blavákov je vtipná, no pravde asi len mierne podobná.
    Nič-menej, pobavila :-).
    publikované: 08.07.2009 00:38:53 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  103. racan,
    mne sa ton jogovho clanoku vobec nepaci. To, ze on tvrdi, ze to tak nemyslel, na tom nic nezmeni.
    Vela obdobnych konfliktov v podobnych diskusiach ma spolocneho menovatela.
    Nevinneho glosatora, ktory popise hafo pixlovin, ktore vraj vobec tak nemyslel a ktory je nakoniec najviac prekvapeny, ako sa to cele zvrhlo.
    publikované: 08.07.2009 00:58:07 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  104. Motorkár, tón jogovho článku je na hrane
    no sám o sebe by veľký rozruch nenarobil.

    Z môjho pohľadu ako rozbuška poslúžil až komentár MissEllie z 11:18, ktorým úplne od veci pre ňu typickým spôsobom zaútočila na zlých, nadradených „blavákov“.

    Verím, že po tejto skúsenosti bude jogo viac zvažovať, ako podať ďalšie svoje malé postrehy zo života.
    publikované: 08.07.2009 01:16:45 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  105. sa ospravedlňujem všetkým
    za to, že som sa vôbec narodil
    publikované: 08.07.2009 07:59:20 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. ME zapôsobila ako granat..
    rozbuškou bola Matahari o jeden koment vyššie..

    ale to ty nepochopíš.. pretože..ak Kitin koment označiš,za neobjektívny, tak tvoj postoj je daleko neobjektívnejši..
    publikované: 08.07.2009 08:13:05 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. a ešte niečo.. odžite mojím manželom..
    už vyše roka chodí budovať Blavakom ich Blavu..

    včera sme sa o tomto bavili. Vyjadril sa jasne..
    citujem:

    "Blavaci su hnusní ludia.. Keď ideš na pivo, a nenecháš tringelt, už si viac neobjednáš. Čašníčka ťa totálne ignoruje. Môžeš na ňu skúšať čokoľvek.. nevníma ťa.. A to nie je v jednom podniku.. To si všímam vo viacerých zariadeniach.. "..

    Ja už chápem,prečo nás vychodnarov majú blavaci za stupidov.. Pretože tu na východe sa tringelty automaticky neberú.. A ani sa nečaká,že sa zákaznik voči automatickému tringeltu ohradí.. A keďže tu blavakov jazdí dosť,čo vidno na cestách (a že jazdia brutálne, o tom už radšej pomlčim).. tak vedia.. No a není stupid ten,čo neberie,ked môže?.. ???..

    ešte že v tej blave je tolko mimobratislavskych.. a ešte že nie každý je rovnako rýchlo adaptabilný.. Dáva mi to nádej,že sa tam ešte dá ísť a pozrieť to,čo je aj moje.. Hlavné mesto..

    Inak by môj syn Bratislavský hrad uvidel až potom,ked pôjde do Bratislavy robiť.. Aby Bratislavčania mali byť na čo hrdí..
    publikované: 08.07.2009 08:17:51 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  108. ak je niekomu jedno
    že pri platbe za nejaký tovar mu pokladníčka okrem dane z pridanej hodnoty AUTOMATICKY PRIÚČTUJE ešte aj "daň z pridaného sprepitného" - prosím ...Ale mne to teda jedno nie je!
    a nejde o posratých 30 centov - nie som strýko Držgroš- ako sa možno zdá podľa príspevku čo som napísal.
    IDE LEN O POSRATÝ PRINCÍP
    A neviem prečo ste tu začali splietať problém bratislavčanov a zvyšku Slovenska ...
    publikované: 08.07.2009 08:21:03 | autor: jogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  109. Je toto vôbec možné ???
    ...neviem, ale po prečítaní niektorých komentárov (všetky sa mi nechcelo) priam žasnem. Ako keby unikala podstata príbehu. Na Slovensku mi to už ale pripadá v tomto smere normálne. Veď aj na Jánošíka si nedáme dopustiť...:-))
    A pritom buď je niekto zbojník a nemôže byť hrdina alebo je hrdina a nemôže byť zbojník...alebo sa, ako zvyčajne mýlim ??? :-)))
    Súčasnosť však patrí zbojníkom, ktorých uznávame ako hrdinov a aj preto sa tu diskusia zvrhla týmto smerom...
    Tak pekný deň všetkým, ktorí stoja aj na ich strane...:-))
    publikované: 08.07.2009 08:26:46 | autor: Peter (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. Peter vdaka!
    Konečne triezvy pohľad na vec - s nadhľadom a aj vtipne :-)
    Pekný deň všetkým!
    publikované: 08.07.2009 08:31:11 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. MissEllie, prvý komentár matahari nikoho neurážal
    kým tvoje komentáre sú od začiatku plné zášti voči „blavákom“ a vo svojich primitívnych, nízkych útokoch nepoľavuješ, ešte ich stupňuješ.

    Dovolávaš sa autority svojho muža pracujúceho v BA („Blavaci su hnusní ludia..“) a z vlastnej dielne pridávaš „nás vychodnarov majú blavaci za stupidov..“, „jazdia brutálne, o tom už radšej pomlčim“.

    Keby si pomlčala, urobila by si naozaj bohumilý skutok.
    publikované: 08.07.2009 08:58:25 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  112. Jogo, si spokojný s tým
    k čomu tvoj malý postreh zo života inšpiroval MissEllie?
    Memáš pocit, že by si sa ako autor článku mal k jej útokom proti hnusným „blavákom“ vyjadriť?
    publikované: 08.07.2009 09:00:26 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  113. bohumily?.. Boh nechcel,aby ludia mlčali.. preto im dal možnosť hovoriť..
    to za prve..

    Veta od matahari "Vieš zlatko, ja som Blavačka " pre mna vyznieva,ako že som viac,ako ty.. to je môj pocit.. a aj dalej v komentoch píšem o svojich pocitoch a na to mam plne pravo rovnako ako ty,či iní tu na blogu..

    voči Blavakom nemam žiadnu zášť pre osobné skúsenosti..našťastie.. Totižto,ani ma k vám nič neláka.. Presne pre takúto reklamu,ktorú si tu sami robíte.. To,že ste hnusní ludia, usúdil môj manžel,pretože medzi vami žije hádam väčšiu časť z roka,ako tu doma..

    Ty ma posudzuješ bez toho,aby si videl moju mimiku,alebo gestikuláciu,alebo počul ton hlasu.. posudzuješ podla obyčajných písmen,ktore vyzeraju uplne rovnako,či su písane s usmevom,či so zlosťou..

    Takže?.. Chceš mu ešte niečo vytknúť?.. :))
    publikované: 08.07.2009 09:02:56 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  114. račan.. skús líšiť utok a konštatovanie..
    myslím,že by sa to odrazilo aj na tvojom zvýšenom tlaku..

    a jogo sa už ohladne mna vyjadril.. či očakavaš od neho,že mi po každom mojom komente da varechou po hlave?.. na toto mily môj jogo nema dosah.. sklamany?..:)))
    publikované: 08.07.2009 09:04:53 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. MissEllie, spýtaj sa prosím svojho duchovného pastiera
    či si myslí, že Boh dal ľuďom možnosť hovoriť preto, aby bez dôkazov druhých ľudí označovali za hnusných.

    To, ako tebe vyznieva veta matahari, je tvoj pocit a osobný problém a ani ten ťa neoprávňuje k útokom, aké si počas tejto „debaty“ vyprodukovala.

    Na rozdiel od teba som nikde o tebe, o tvojom mužovi, o jogovi, o vychodniaroch ani o ostatných „neblavákoch“ nevyhlásil, že ste hnusní ľudia.
    publikované: 08.07.2009 09:14:16 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  116. ešte raz.. MANžEL MEDZI VAMI žIJE.. takže bez dôkazov to nebude..
    to za prve..a za druhé.. prestan do každého sporu medzi nami ťahať moju vieru,alebo duchovného pastiera..

    svedči to o tvojom bezvýchodiskovom stave.. toto nie je argumentacia hodna HogoRačana..aj ked.. u teba to už očakavam rovnako,ako že rano slnko vyjde a večer zase zajde..
    publikované: 08.07.2009 09:17:41 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  117. otázka
    ...mám otázku, ktorá možno vyznie, ako keby nepatrila do diskusie, ale po odpovedi dodám aj vysvetlenie : ste proti potratom ???
    ďakujem za skoré reakcie...:-))
    publikované: 08.07.2009 09:19:10 | autor: Peter (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. Peter.. kvôli potratom sme sa tu už do krvi pohrýzli..
    googli..:)))
    publikované: 08.07.2009 09:22:30 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. otázka...
    ...rád by som sa spýtal diskutujúcich (Racana a spol), či sú proti potratom ??? svoju odpoveď a dôvod otázky dodám čoskoro.
    Ďakujem...
    publikované: 08.07.2009 09:22:40 | autor: Peter (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. MissEllie, aj keď tvoj manžel medzi nami žije
    jeho vyjadrenie „Blavaci su hnusní ludia..“ by súd sotva považoval za dôkaz, skôr za dôvod pre tresné stíhanie.

    Tvoju vieru si do debaty zatiahla sama odvolaním sa na Bohom danú možnosť hovoriť.
    publikované: 08.07.2009 09:31:24 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  121. Peter, nevšimol som si
    že by tu vystupovala nejaká skupina Račan a spol., takže neviem, koho oslovuješ.
    Okrem toho, debatovať pod článkom o sprepitnom o potratoch sa mi nezdá byť dobrý nápad.
    publikované: 08.07.2009 09:33:55 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  122. daleko predtým.. račane.. 20.38..
    a ked budu stíhať môjho muža, za jeho vyjadrenie o vas..

    tak tebe už rovno daju doživotie za vyjadrenia o mne.. a nielen v týchto komentoch..
    publikované: 08.07.2009 09:35:27 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  123. MissEllie, za vyjadrenie o žene
    že ju nepovažujem za dámu, sa u vás dáva doživotie?
    publikované: 08.07.2009 09:37:55 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  124. napísala som .. nielen tu..
    a vyjadrenie,že niekto nie je dáma ma velmi blízko k vyjadreniu hnusní ludia..

    ale ja to neriešim..ja nie som ješiťačka,ako vy blavaci.. ani sa ma tvoje vyjadrenia nejako nedotýkaju,pretože viem,že nemaš na zaklade čoho toto REALNE posúdiť..

    takže..bež na policiu a udaj môjho muža..ja teba necham žiť.. si rád?..:)))
    publikované: 08.07.2009 09:40:02 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  125. všetko zo všetkým súvisí...
    ...uznávam, že každý máme právo na svoj názor...ale akosi sme zabudli tolerovať druhý...a to aj vtedy, keď nie je rovnaký, ako ten náš...prečo potrat v tejto súvislosti...všimol som si tu slovíčko viera...a tiež neviem, čo má zo svedomím obsluhy v reštaurácii...ale to je teraz jedno...žiaľ, moja skúsenosť s ľuďmi, ktorí sa všeobecne oháňajú vierou, je taká...že zatiaľ čo nenarodeného bránia zubami nechtami, živého by práve pre ten iný názor zniesli zo sveta...
    ...netvrdím, že mi základný článok vyhovuje ako celok, ale podstata je o inom a zrejme nám už akosi ani na Slovensku nevadí...to znamená, že nás tu stále niekto drzejší okráda...nemenujem, pretože by mi to tu nestačilo...:-)))
    a preto : neútočme na autora, ktorý sa nemôže adekvátne brániť, ale premýšľajme, ak nám to niekto tam hore vôbec nadelil nad tým, čo by nám malo vadiť dohromady...hm ??? :-)))
    publikované: 08.07.2009 09:41:32 | autor: Peter (e-mail, web, neautorizovaný)
  126. Predraženým službám zvyčajne zodpovedá aj kvalita
    Len či to tak je aj v BA

    http://hn.hnonline.sk/2-37715840-k10000_detail-52

    Zásadný pokles tržieb v BA by možno napomohol niektorým miestnym chamtivcom sa uvedomiť. Čo sa možno stane, ani sa nenazdajú
    publikované: 08.07.2009 09:42:12 | autor: lalalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  127. Výrok „MissEllie nie je pre mňa dáma“
    má k výroku „Blavaci sú hnusní ľudia..“ asi tak blízko ako MissEllie k dáme.
    publikované: 08.07.2009 09:43:30 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  128. peter.. ale ja som to už napísala..
    čašníčka sa zachovala nadradene.. bez ohladu na to,či by to urobila v lubovni,alebo v blave..

    vytočil ma ten ton.. Zlatko..ja som blavačka.. - to priznávam.. to ma dostalo..

    Z neho sa dá predpokladať,že keby som bola s Matahari kamoška a priídem do blavy,tak mi v meste strči do ruky flašku minerálky,alebo ineho napoja.. A to asi len preto,aby si čašníčka zaučtovala aj čosi,čo jej vôbec nepatrí..

    Nikto z tých do prs hrdo sa bijucich blavakov neodsúdil konanie čašníčky.. ak niekto,tak sorry.. každý tu píše o tom,že sa sprepitne dava a jogo je vol,že nedal.. tak som to pochopila ja..

    a ja píšem.. jogo neni vol,že nedal.. jogo by asi aj dal,keby mu priniesla výdavok,lebo takto sa robí.. akurat joga prekvapilo,že ten vydavok bol nižší..

    keby mu fakt o tých 30centov šlo,tak urobí bordel.. nešlo o nich..

    šlo o princíp a to bez ohladu na to, v akom meste a v akom podniku sa to odohralo..

    lenže.. Matahari hned na neho vyskoči,že nač chodi do reduty a nekupi si radšej pitie v potravinach.. dala mu to ako poučenie od velkej mamy soplavemu hlupemu decku.. a nezabudla dodať, že je BLAVAČKA.. pretože minimálne podla nej na tom asi hodne záleží..

    a toto ma vytočilo..
    publikované: 08.07.2009 09:48:14 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  129. cestuj na Oravu
    Tu zatiaľ dostaneš každý cent aj s úsmevom.
    Ale rýchlo, lebo ... .
    publikované: 08.07.2009 09:49:25 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  130. Moja (dúfam, že záverečná) poznámka.
    Jogo, napísal si, čo si napísal, mal si pre to dôvody, aké si mal.
    Tvoj článok považujem za legitímny opis osobnej skúsenosti.

    Ak ti niečo „vyčítam“, tak to, že tak, ako si čoby hosť nezvládol svoj „mikrosúboj“ s čašníčkou, tak si ako autor článku nezvládol moderovanie debaty, ktorá sa od neho odvinula.

    Napriek všetkému si myslím, že to, čo odznelo v článku aj pod ním, malo (pre mňa) zmysel.
    Prinajmenšom ten, že sa tu obnažila akási mne nie príliš zrozumiteľná solidarita „neblavákov“ vo vzťahu k „blavákom“, ktorá u niektorých k tomu disponovaných jedincov prerastá v zášť a nenávisť voči hnusným blavákom.

    Holt, aj takíto sme my tuná na našom bohumilom Slovensku.
    publikované: 08.07.2009 09:49:58 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  131. račan.. tvoje hodnotenie je mne lahostajne..
    ty bys bol pre mna rovnako nepríjemny aj ako košičan.. takže..pokojny bud..
    publikované: 08.07.2009 09:53:00 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  132. Dobré ránko vospolok
    Ďakujem všetkým, ktorí sa ma zastali. Ďakujem Elli za to, že bez jej muža by tu nič nestálo a čašníci by nemali komu pivo ulievať....
    Zobrala som si muža z Kysúc. Z dediny. Pracoval tu, našli sme sa v posilňovni. Kto ho mal časť stretnúť, vie, že do seba nedostane ani kvapku alkoholu. Má stavebnú firmičku, stavebných robotníkov. Tí tiež chodievajú na pivo. Ale ak už na to pivo majú /lebo ja som lakomá dať peniaze za alkohol, radšej deťom niečo dožičím.../, tak nech majú aj na sprepitné...fertich....
    Matahár by sa do rodnej dediny v živote nevrátil...toľko zla, závisti a neúprimnosti tam panuje, že by ho tam nedostalo ani stádo volov.
    Každopádne, pri návšteve príbuzných som nikdy nekritizovala. Ani ich spôsob života s nalepenými očami na telenovelách, ani ich oblečenie, brala som ľudí takých, akí sú. Krásni so svojimi chybami....
    Každá jedna dáma z Kysúc, čo k nám prišla na návštevu, skritizovala v prvom rade ako sa ženy v Bratislave obliekajú....a nehovoric o iných kritikách. Zle sa mi to počúvalo, ale radšej som mlčala. Chápem, že oblečenie mladých dievčat by sa na ich vykŕmené zadky nehodilo.....
    ...v Malackách ma napadol pred svojou manželkou a dieťaťom chlap na parkovisku, lebo som išla nakúpiť matke a nepáčilo sa mu v značke Ba, takže parkujem mimo parkoviska. Inde miesto nebolo, nikomu sam nezavadzala. S poznámkou: Vy Bratislavčania si myslíte, že si môžte dovoliť všetko! Otočila som sa na jeho manželku a vyjadrila som jej obdiv nad výberom skvelého chlapského muža.....
    ...preto mi je ľúto, keď niekto útočí. Načo je to dobré? Keď nemám na sprepitné, tak do reštiky neleziem a hotovo. A Jogo by jej mal byť vlastne vďačný, že zachránila jeho reputáciu pred kolegyňami. Že z toho nevyšiel ako lakomec.....
    publikované: 08.07.2009 10:05:21 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  133. Prešiel som mnohými mestami sveta, aj ked som sa narodil v Bratislave,
    na rozdiel od autora som v nej našiel mnoho príjemných zákutí, do ktorých sa vždy rád vraciam. Vraciam sa tam aj pre to, že je tam príjemná obsluha a darovať tringelt je (pre mňa) samozrejmé. Hodiť všetkých Bratislavčanov do jedného koša pre nepríjemnú skúsenosť jedného človeka skutočne nie je kóšer.
    A musím súhlasiť s Motorkárom. Na tento konflikt stačila posledná veta autra článku:
    ,,A vtedy som si uvedomil, že kde sa nachádzam..."
    Aj mne zaváňa vidieckým snobizmom.
    publikované: 08.07.2009 10:10:44 | autor: Ivan K. (e-mail, web, neautorizovaný)
  134. lenže matahari.. priznaj si sama,že si svojou reakciou na joga..
    a nasledne na mna trošku prepískla..

    ja som neurážala.. ale ked joho napíše,že šiel na kavu s kolegynami,tak reakcia,že si ma kupiť v potravinach bola minimalne neadekvátna..

    tvoje skusenosti beriem.. ja mam svoje..a takto to chodí

    svojou reakciou som ťa nemala ani vo vzdialenom umysle nejako dotknúť.. a verim,že ani ty neblavákov.. len to tak vypálilo..

    ale to,že si joga poslala do potravin bolo podla mna mimo..

    no a o tej blavačke si si už prečítala.. :))

    napriek všetkemu,čo tu odzenlo..a čo mi povedal manžel.. ja verim,že všade su ludia takí i onakí.. a že nedorozumenia sa medzi ludmi deju..

    a pripúšťam ich..a viem ich aj odpúšťať..

    takže.. pripúšťam,že toto bolo jedno z nich.. a nebolo to nič cielene voči tebe ani voči inym blavakom.. ale zase na ruku.. pripúšťať,že sa tak blavaci zvyknú správať.. že?.. :))

    no a okolity svet sa už podvedome bráni..

    ale.. to nie je problem len v blave.. aj v prahe nemaju radi ostravakov..a brňakov..atd.. skratka.. je to tak.. vždy to tak bolo..a bude..

    aj tu v Starej Ľubovni sa to deje.. trebars voči rusnakom..

    ale ked príde človek do reštiky, čašník nevidi,či je blavak,alebo nie je.. a mal by sa ku každému spravať tak,ako to od neho jeho profesia vyžaduje..
    publikované: 08.07.2009 10:14:00 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  135. Račan, nechápem čo som tu mal zvládať
    ja temu Blava kontra zvyšok sveta neriešim
    a ani príspevok nebol o tom
    neviem koľko krát to mám ešte opakovať
    Keď niekto vidí ananásy miesto jabĺk
    a čierne miesto bieleho tomu nepomôže ani samotny....
    modelátor :-)
    publikované: 08.07.2009 10:59:49 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  136. Ivan K. - je to naozaj so mnou až také zlé?
    To myslíš že ja Bratislavu neznášam???Že tam nepoznám príjemné zákutia, kde sa rád vraciam??Že tam nemám zopár blízkych- známych ľudí???
    neviem prečo stále niekto prekrúca VECI
    podstatné vydáva za nepodstatné a naopak
    Mňa to neuráža- možnože som ten vidiecky snob ako píšeš
    Ak vyzerám ako človek čo si za 30centov dá vŕtať koleno - tak sa mýliš. Sprepitné normálne nechávam - možnože dnes menej ako pred rokom
    Ale hádam je rozdiel keď zákazník povie "TO JE DOBRE" ako keď si to povie sama pre seba čašníčka!
    Kurva, to fakt nechápete o čo mi išlo???
    ( to nebola nadávka, ale konštatovanie stavu vecí)
    publikované: 08.07.2009 11:14:39 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  137. Hmm veľmi zaujímavá debata,
    môj osobný názor na článok je jednoducho jednoduchý, zapôsobil na mňa úplne normálnym spôsobom, stretávam sa s tým pocitom ľudí mimobratislavských v mojej práci ( ubytovacie služby ) dennodenne, akási nadradenosť pôsobiaca na nich z Bratislavčanov asi korení niekde v ich životnom štýle, ale prečo je to tak, netuším, a preto to už po skúsenostiach s niektorými mimobratislavskými Slovákmi neriešim. Prišla som do BA ako mladá žaba, myslím, že stačí mať zdravé sebavedomie a človek zapadne kdekoľvek na svete. Bola som vo veľa krajinách a nikdy sa mi nestalo, žeby som mala pocit menejcennosti, či vo Francúzku, Taliansku, Grécku, Amerike, Nemecku, Poľsku a tak ďalej, vždy som bola človekom čo sa cíti ako Slovák a nie ako niekto zo zapadákova, to nie. Takže skúsme to brať ako recesiu na to, čo sa bežne deje okolo nás, a uznajme, že Blaváci sú Slováci tak ako Košičania či Banskobystričania. A čo sa týka sprepitného, nikdy sa mi nestalo, žeby mi nevydali menej ako bolo treba. Jedna skúsenosť je zlá ale vrecko je veľké, tak hádžeme do neho komplet všetkých. A prečo nie, je to jednoduchá cesta a človek si ju predsa rád zvolí, pre mňa je to pochopiteľnejšie ako dážďová voda. Bratislavu milujem a ľudí čo tu žijú obdivujem, neznášam, smejem sa na nich, ľutujem a dokonca sem tam aj neznášam, tak ako v mojom rodnom meste v strede Slovenska , tak ako na chalupe na juhu Slovenska a tak ako na návštevách a výletoch na východe a severe Slovenska. Čašníkov a čašníčky radím medzi tých ľudí a pridávam robotníkov, šoférov, úradníkov, managerov a tak ďalej..... syndróm Bratislava verzus ostatní na Slovensku je úžasný fascinuje ma a je fakt dobrý na pobavenie sa vo všednom upršanom dni.
    publikované: 08.07.2009 11:29:45 | autor: zara (e-mail, web, neautorizovaný)
  138. Jogo, čaro a niekedy aj prekliatie
    takýchto debát spočíva v tom, že jedna vec je, čo chce povedať a čo považuje za ne/podstatné autor článku, iná vec je, ako jeho text pochopia a čo si z neho vyberú čitatelia.

    Ozbrojený konflikt „blaváci“ vs „neblaváci“ sa nestrhol, blog.sk nešiel do kolien, tak je vlastne všetko ako má byť.
    publikované: 08.07.2009 11:39:43 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  139. jogo64, či chceš alebo nie, v tvojej poslednej vete je skryté hodnotenie
    miesta a činu, na ten nadviazali ďalšie komentáre. Žial, z niektorých diskutujúcih mám dojem, že dovidia tak po hranicu svojho plotu, resp. susedný panelák, že sa zaň málokedy dostali a keď sa im to raz za čas pritrafí, očakávajú, že to bude také, ako u nich doma v kuchyni.
    publikované: 08.07.2009 11:39:59 | autor: Ivan K. (e-mail, web, neautorizovaný)
  140. nepopieram, že to
    "hodnotenie" tam v závere je
    Ale môžem ja za to, že to bola práve Bratislava?
    Keby to bolo v ktoromkoľvek inom meste - tak sa tu takáto debata nerozvíri - to je istá vec
    a rozmýšľal som nad tým, že čo tu splietal Peter tie potraty
    Predpokladám, že mall na mysli ten fakt- že téma potratov má s tým čo som napísal na začiatku asi toľko spoločné ako aj téma Bratislavčania- versus zvyšok sLovenska :-)
    Peter- je to tak???
    publikované: 08.07.2009 12:15:52 | autor: jogo64 (e-mail, web, neautorizovaný)
  141. V každom prípade sa Ti, zrejme nechtiac, podarilo týmto článkom,
    či skôr diskusiou pod ním odhaliť, že na Slovensku je ešte strašne veľa úzkoprsosti a malomeštiactva.
    publikované: 08.07.2009 12:34:43 | autor: Ivan K. (e-mail, web, neautorizovaný)
  142. Ivan,
    ty mas dnes meniny ;) vsetko najlepsie :))

    jogo, tvoj blog je ako zrkadlo ;) :) aj ja som do neho nakukla :)) a neprestavaj pisat kvoli tejto skusenost ;) :)
    publikované: 08.07.2009 12:49:44 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  143. suhlas ivan.. a prekvapujuco.. aj v Bratislave..:)))
    a všetko naj..:))
    publikované: 08.07.2009 12:52:31 | autor: ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  144. Ďakujem, dievčatá, som dvojmenný, Ivan Karol.
    Som na navšteve u sestry a pozerám miesto nej na net. Ona ma na podobne trable svoj recept: ujsť z velkomesta do lona prírody a variť si kávu na plynovom variči.
    publikované: 08.07.2009 13:13:40 | autor: Ivan K. (e-mail, web, neautorizovaný)
  145. o kave pomlč.. nejde nam tu voda, tak som celý den bez..:))
    a do mesta do cisterny sa mi nechceeeeeeee..:)))
    publikované: 08.07.2009 13:22:19 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  146. Heeeej to sa tu dalej diskutovalo bezo mna? :D
    no ale musim povedat ze moj muz je Blavak a je super :) A ja som vychodnarka a som super tiez... :)

    Toto nieje o blavakoch...to je o IQ ;) Mam spoluziacky blavacky... des na nich pozerat... jedine co robia je ze citaju babske casaky a riesia topanky... inteligentne debaty od nich som este nepocula.... ale to iste dedinske dievca z hornej dolnej :) akurat ze riesi dura od suseda ze ake on ma faro a ze jak jej on v krcme az 4 kofoly kupil.... je to to iste len v inej forme....

    a takisto je spravanie bratislavskych pipiek podobne dedinskym pipkam...akurat kazda je na inej urovni...ale obe des.... takze dla mna nezavisi z kade si.... :)))

    aaa zobrala som si priklad pipky nie pipkov pre istotu :P
    publikované: 08.07.2009 22:06:11 | autor: kiti od vedla (e-mail, web, neautorizovaný)
  147. kiti, som si mohol myslieť
    že si prinajmenšom zakuklená východniarka, keď s MissEllie držíš basu :-).
    publikované: 08.07.2009 23:34:08 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  148. Racanisko nepodarene :)
    to vobec nie preto... ja som ten typ co na korene povodu u ludi nepozera ;) by si neveril ale kamaratov mam po celom svete.. ;) aj z vychodu a aj muza blavaka :) aaaaa potom dedko je z polska a babka z madarska... a vlastne je som taky stredovychod...nie uplny vychod :)) mas nieco proti vychodnarom ty jeden blavak? ;))))))
    publikované: 09.07.2009 09:13:48 | autor: kiti (e-mail, web, neautorizovaný)
  149. kiti, nenadávaj Račanovi že "ty blavák", dobre?!
    Na východniaroch sa mi najviac rátajú východniarky, aj keď... nájdu sa aj jedna-dve výnimky :-).
    publikované: 09.07.2009 09:19:14 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  150. Racanisko ;)
    ved to bolo srandovne podpichovacne tak sa tu nemosur ;) aj lev je blavak... :) takze to nieje nadavka... ty si blavak a ja som vychodnarka, nitranka a blavacka uz tiez ;)
    a vychodniarky sa ti lubia? Take blaznive? :))
    publikované: 09.07.2009 10:09:53 | autor: kiti (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014